Apa yang tertulis..adalah kata pendita ratu..yang aku namakan ia...TULUS....



Wednesday 22 June 2011

Orang-Orang Yang Sensetif...

Assalamuaalaikum.....
      Apa khabar member-member yang sentiasa menyokong aku...korang baca..tanda korang sokong la penulisan aku..hehhe tq dear..
      Aku hari nie tak bagi tip..cuma nak mencurahkan sedikit pandangan dan rasa hati aku yang sememangnya berbeza dengan orang lain....Antara tercetusnya blog aku nie pun dari sebab orang-orang yang sangat sensetif...sehingga terkeluar dari fikiran aku " perlu ke sangat nak jaga hati perasaan dia??"..sampai nak bercakap..aku kena susun ayat..tanya hubby...terasa ke kalau i cakap begitu..begini...?? perlu sangat ke kerana dia kita kena putaqq sikap kita kerana nak sangat menjaga hati dia...
     Ok. disini aku terangkan " Menjaga Hati " dari pandangan aku.. kalau aku nak berkata first aku akan perhatikan :-

  • Peribadi sesorang itu.
Kalau aku tak kenal dia..aku akan amik masa untuk scan or baca pergerakan dia..tengok dia jenis org yang macam mana...aku tak kan suka-suka nak cakap atau bergurau dengan dia...

  • Orang itu aku hormat : Boss, Mak Abah , Suami DLL yang patut aku hormati
Aku tak kan cakap lepas kalau orang tue memang boleh pindahkan aku ke department lain kalau aku kuanq ajaq..aku pun waras lagi babe....

  • Pada aku, Aku suka orang yang flexible...
Aku suka orang yang boleh tolak ketepi..ke tengah...maksud aku..kita boleh bergurau...dia pun open minded..aku juga cuba untuk jadi orang yang flexible...semua orang suka berkawan dengan kita..coz kita boleh terima gurauan...Aku rasa semua orang suka kan...

  • Kalau aku rajin..aku akan tanya No. IC dia dan aku start buat pengiraan Tarikh lahir dia..
Kalau aku rajin la...Dari seminar Dr. Azizan yang aku dah pegi...aku akan buat...kalau dia jenis sensetap..aku akan jauhkan diri..dan tak kan berkawan baik..kawan ala kadar jer..coz aku tak nak kerana dia tak paham personaliti aku...dah jadi kes..antara senarai BFF yang telah aku remove kan...aku pun tak suka babe...kejam dah tahap remove....tapi aku tulus kan....tettt

Aku tak bangga aku buat blog..aku cakap lepas..aku cuma tercetus setelah aku jumpa orang yang sensetif dan aku tak larat nak jaga hati orang yang begitu...so..blog ini memang untuk aku cerita apa sahaja yang ada pada fikiran aku..untuk aku rasa tak salah kalau akau berterus terang..tidak jadi bermuka-muka...itu aku kata betapa aku terlalu TULUS dalam berkata..sampai orang tak boleh terima pandangan aku kan....

Itu sahaja yang aku terpikir..untuk yang baru mengenali aku...Puan Salwa nampak je garang...( tp boss aku pun kata aku garang..macam mana nie...) kalau kawan-kawan yang kenal aku secara peribadi..korang tau..aku jugak sangat sensetif kan....tapi aku cuba untuk tidak terlalu sensetif...jangan terbawak sangat dengan jiwa kacau itu...
    Setiap orang ada pandangan tersendiri...aku cuba jaga sensetiviti orang..tapi kalau semua perkara take serius...korang follow la http://www.blogpalingserius.blogspot.com/ ...itu memang untuk korang ( tapi tak serius pun..hehhehe)...
   Penghujung kata...aku mohon maaf pada yang sensetif pada kata-kata aku...tak salah cakap lepas..cuma orang yang dengar tu..jangan nak serius sangat...aku kalau nak cakap lepas pun kat kawan-kawan yang kenal sangat Puan Salwa...aku pun tau jugak nak bercakap tengok tempat....tettt.....

1 comment:

NoRa said...

sal baik...manede garang...hehe