Apa yang tertulis..adalah kata pendita ratu..yang aku namakan ia...TULUS....



Saturday 18 June 2011

HaPPy DaDDy DaY....

Assalamualaikum....
      Di pagi hari ahad nie...aku di datangi mood untuk blog aku nie....setelah hari-hari sebelumnya aku tak mood langsung nak berkongsi cerita....
      Kali nie aku nak tuju lagu....hehheheh...aku nak berkongsi rasa seperti anda semua yang menyambut hari bapa...sebenarnya aku dah ter"wish" awal kat En.HZ..aku ingat 16/6/2011...rupe nye org sambut hari nie...so tak pe...aku pun dah buat planning...nak sambut father day kat kedai nasi kandar...di sebabkan kami lama sangat tak makan nasi kandar. Masa mengandungkan Cinta..aku jadi tak suka nak makan nasi mamak or makan kat kedai...aku suka masak sendiri...
       Dikesempatan ini..aku nak ucapkan selamat hari bapa kepada Ayahnda tercinta EN. AHMAD ZAINI BIN HJ. TALUT DAN TERISTIMEWA...AYAH KEPADA PUTRA DAN PUTERI KU...EN. HAMDAN BIN ZAINAL...
       Kalian adalah orang terpenting dalam hidup aku...tanpa kalian aku bukanla Puan Salwa dan puan Salwa juga tak wujud kat dunia nie....untuk kalian..aku karangkan puisi sepontan aku...hanya untuk kalian yang bernama Ayah....

Abah....
Kutatap raut wajah sunggul mu...terpancar pelbagai persoalan di benak mu...
sakit mu....perjalanan hidup mu...anak-anakmu....hidupmu...matimu...dan Tuhanmu....
tiap kali mata kita bertentangan...aku pantas kalihkan pandangan...
kerana dulu aku takut dengan ketegasan mu...terlalu sukar untuk abah pancarkan senyuman...
dulu...aku takut membuat kesalahan...jika abang dan kakak di marahi...aku akan lari jauh darimu...sedikit sebanyak..jurang itu membuat kita jauh..
Abah.....
Hari ini aku adalah seorang ibu...aku telah miliki keluarga aku sendiri....
Dan abah jauh dariku...baru kini ku rasa mahu sentiasa menatap wajah abah...ingin menjadi kawan dan anak yang sentiasa sedia membantu jika abah inginkan pertolongan....
Abah...
Walau kita tak pernah menyatakan sayang dan rindu...tapi ketahuilah...sayang dan rinduku terlalu dalam...aku takut kehilangan abah...kerana aku tiada apa yang aku berikan dalam hidup untuk membalas kasih sayang dan pengorbanan abah...
Ya ALLAH...aku memohon pada-MU...Berikan lah abah ku kesihatan yang baik...Engkau kurangkanlah penderitaan sakitnya...kau ketemukanlah jalan buntu sakit yang abah aku deritai hari ni...walau pelbagai doktor telah usahakan...aku mengharap pembedahan kali ini berjaya dan abah dapat merasai kebahagian hidup...
Abah...Wa terlalu sayangkan abah..tapi aku tidak tahu untuk ungkapkan perasaan ini....anakmu mengharap abah di beri kesihatan yang sihat..dan masih beroleh kebahagian kita sekeluarga....


Gambo abah masa mudo-mudo dulu.....




Kepada en. Suami....

Sayang...Selamat Hari Ayah..
awak telah menjadi ayah yang terbaik bagi putera dan puteri ku...
Sifatmu yang penyabar dan penyanyang pelengkap kepada keluarga ini
Sayang....
Aku bertuah kerana memiliki awak sebagai suami..sahabat dan teman karibku..
menjadi mendengar setia setiap kisah ku yang tercipta dalam hari-hari ku..
Awak telah melakukan yang terbaik untuk kami anak-anak
Aku memohon maaf..kira selama kita bersama...aku seorang ibu yang mementingkan diri sendiri..
tegurilah aku..dampingilah aku dengan penuh kasih sayang...
insyaalah..akan aku menjadi ibu dan isteri yang terbaik untuk keluarga kita...
Terima Kasih Sayang..dan Selamat hari Bapa....
Ibu sayang Ayah.....




Percuti keluarga ke PD.






1 comment:

NoRa said...

percuti keluarga di PD??