Apa yang tertulis..adalah kata pendita ratu..yang aku namakan ia...TULUS....



Tuesday 19 July 2011

PeNaKuT...


Lirik Lagu Penakut – Yuna

Tak semua kau rancang kan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
tidak adil tidak adil baginya

kau tak penah cuba memahami aku
cinta kau ucap kau tak penah tunjuk
dan bila tiba saat aku kehilangan
beban yang tak penah kau cuba ringankan

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
ini bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

Aku suka sangat lagu nie...banyak gelora dalam hati nya yang sukar untuk di ungkap..betapa berat untuk dia menyatakan hakikat..dan harus terima hakikat...lumrah kehidupan...semua orang akan merasa perasaan begitu...aku tak terlepas juga pernah di duga dengan perasaan begitu....
Apa yang boleh aku simpulkan dalam hakikat kehidupan yang pernah aku lalui dulu...CINTA ini biar dia datang dengan sendiri...RASA itu datang dari ALLAH..jika DIA mengkehendaki CINTA itu datang...biarkan cinta itu mengalir dengan sendiri..mereka sekeliling datang dengan tekanan...bagaimana kita hadapi itu sebagai usikan kata-kata...Betapa INDAH jika RASA itu ALLAH beri pada mereka yang telah ALLAH aturkan AKAD dan IJABNYA...percayalah ALLAH telah berimu pasangan yang terbaik buat mu..jika masih tidak ketemu..ketahuilah..ada yang lebih baik untuk mu...