Apa yang tertulis..adalah kata pendita ratu..yang aku namakan ia...TULUS....



Saturday 9 July 2011

Wayang semata-mata....

Assalamualaikum...sahabat yang ikhlas menyokong aku dan sentiasa bersama aku...terima kasih sahabat....Dah lama aku tak menulis..dan sebegitulah juga..pelbagai kisah terjadi dalam hidup aku...bagai ujian yang menduga...
Dalam seharian kita melangkah di bumi Allah ini..kita sering diduga dengan pelbagai kerenah manusia...di mana pementasan ini benar menjadikan mereka pelakon yang sangat hebat...sukar untuk dimengertikan...
Aku???...Ya...sifat keikhlasan aku dalam berkawan telah menjadikan aku lebih berhati-hati dengan insan sekeliling..bukan masa untuk aku resah memikir kenapa dia begitu membenci aku...setiap manusia ada hak untuk membenci...manusia ada hak untuk berkata apa saja..dan manusia ada hak untuk mempercayai..apa yang telah berlaku....
Sungguh...aku kecewa dengan peluang yang telah aku beri...kemaafan yang telah aku beri...dimana aku buang segala pra sangka buruk aku pada dia...sungguh aku tak sanga...dia membenci aku sejak dari mula berkawan....aku terduduk..aku bisu..terus sukar untuk percaya..apa yang selama ini lakonan semata-mata..tiada keikhlasan dalam masa bersahabat...apa yang dikata...hanya pemanis kata...aku sangat-sangat kecewa...
Tetapi..aku bersyukur...ada hikmah di sebalik kejadian Allah...masih ramai yang yang menasihati aku..masih ada sahabat yang gembirakan aku..masih ada insan yang memahami aku..dan masih ada manusia yang ikhlas dalam bersahabat...Terima kasih..aku bersyukur ada sahabat seperti kalian..walau aki diduga dengan insan sebegitu....
cuma..apa yang terlerai hari ini...luahan perasaan aku..betapa aku kecewa dengan wayang yang telah dimainkan selama ini..jika sifat benci itu boleh buat dia bahagia...aku doakan dia Allah sayangilah dia..wujudkan rasa kasih sayang dalam diri dia...sesungguhnya..sifat kasih yang telah Engkau beri pada setiap manusia..adalah sangat INDAH...berilah dia merasai kasih sayang dalam berkawan..bukan benci dan cemburu yang memayungi dia...Amin...
Doaku..semoga Allah ampuni dosaku..dan dosa sahabat-sahabatku...aku terlalu mengikut perasaan...wujudlah rasa cinta kasih aku...aku maafkan mereka....beri bahagia itu milik aku dan mereka...amin...

No comments: