Apa yang tertulis..adalah kata pendita ratu..yang aku namakan ia...TULUS....



Friday 27 May 2011

Think out Of The Box

Assalamualaikum....harap anda semua masih tidak serius..kerana ini bukan lah "BLOG PALING SERIUS"..hohoho

Think out of the box..untuk mencari kelainan dalam hidup..kadang kala kita jugak harus membuat sesuatu yang bercanggah pada prinsip diri..jangan biarkan diri kita selesa dan berada pada kepompong yang kita ciptakan sendiri...kita sudah lama berada dalam ZON SELESA..kita jugak takut untuk mengambil risiko dalam apa saja keputusan atau sesuatu perkara...
Terlalu lama kita duduk dan bertongkat dagu dalam memikirkan arah kehidupan kita..bukan mudah untuk bawa fikiran yang telah lama sarat dengan ungkap.." bolehkah aku?".."ye ke aku boleh buat"..
" malas la aku nak pikir"...kemana yang kita boleh pergi jika dalam diri telah kita sekat dengan nada-nada negatif...
AKU???...selepas selesai "sessi percambahan fikiran" bersama otai-otai di JKR ( dimana kami memilih mereka berdasarkan sikap positif dan komitmed mereka pada JKR)aku happy dan puas. boss memberi kepercayaan untuk kami menjadi urusetia program ini..dan menerima komen yang positif dari otaimer (ir. En. Mat Akhir)semangat aku untuk terus berkhidmat dan komited pada kerja menjadi seorang pekerja yang positif adalah satu kepuasan dalam diri ini..biarlah apa kata orang sekeliling pada diri ini...aku yakin.."JIKA KITA DIKELILINGI DENGAN ORANG YANG POSITIF..KITA AKAN JADI LEBIH POSITIF" dan percayalah...apa sahaja masalah yang datang..anda akan dapat tangani dengan senyuman...kerana ANDA PERCAYA...ALLAH SENTIASA BERSAMA KU....



~ini aku jumpe kat blog orang lain..tapi maksud kami sama...share..

Boleh juga dengerin IMAGINE-nya John Lennon yang kayanya juga cerita tentang THINKING OUTSIDE THE BOX. Agak ekstrim ? Tergantung kotaknya.

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
No greed or hunger
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
Nothing to kill or die for
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

No comments: