Apa yang tertulis..adalah kata pendita ratu..yang aku namakan ia...TULUS....



Saturday 10 September 2011

KU KHABARKAN PERKAHWINAN ITU......

Assalammualaikum....sedang sibuk kita berhari raya...aku nak share ngan korang ..ape yang aku jumpe kat meja makan masa aku sibuk berhari raya umah sepupu sepapat aku..hehehhe....lantas aku snap pic untuk aku share bersama teman dan aku kiaskan dalam bentuk tulisan untuk kita lebih mehayati erti sebuah perkahwinan itu....

Mari ku khabarkan
perkahwinan itu ibarat sungai
dalam jernih ada keruhnya
dalam tenang ada kocaknya
dalam perlahan ada derasnya.


Mari kukhabarkan
perkahwinan itu ibarat gunung
dalam tinggi ada rendahnya
dalam curam ada landainya
dalam keras ada lembutnya.


Mari kukhabarkan
perkahwinan itu ibarat langit
dalam biru ada mendungnya
dalam bulan ada bintangnya
dalam konkrit ada mujaratnya.


Mari kukhabarkan
perkahwinan itu ibarat laut
dalam mutiara ada karangnya
dalam ombak ada pasirnya
dalam fauna ada floranya.


Pun begitu perkahwinan itu paling indah..
tatkala bersungaikan kesabaran..
bergunungkan keikhlasan..
berlangitkan kerahmatan, berlautkan keimanan...


Nukilan : Zulkifli Mohd Top


Betapa indahnya kehidupan perkahwinan..dengan kita di landasan yang betul...tahu tanggungjawab masing2..dan sentiasa berdoa kebahgiaan hidup sekeluarga...insyaallah...hidup kita bahagia...
   Aku tuju sajak ini..kepada mereka yang baru mendirikan rumah tangga...yang dah lama kawen pun boleh..n kepada kawan aku yang sedang mencuba sesuatu yang baru dalam hidupnya....aku doakan kawan ku itu..doa dan harapan dia untuk mendapat suami yang didambakan akan Allah berkati...aku juga mendoakan kebahagiaan ko..heheheh...( aku tak nak tau sapa insan itu..bila sudah jadi aku org pertama pelok ko tau!!!! aminn..)>> maaf hanya yang mengerti saja yang tahu...
    Pada hari raya..yang lalu...aku jugak sibuk ke kenduri kawen..ini gambar di hari bahagia korang yang sempat aku rakam...Taniah dan Selamat Pengantin Baru....

                                             Pn. Siti Aminah dan Suami>> Ulu Kinta




                                              Along dan isteri >>> Taiping


                           Selamat pengantin lama kepada Puan salwa dan Encik Hamdan
>>>> nak jugak masuk gambo..kami...hehehhehehe.....


ini aku snap kat meja makan sepupu aku...untuk share ngan korang semua....




No comments: